Forum Opel Omega City Strona Główna Opel Omega City
Nowe bardzo dobre polskie forum o Oplu Omedze!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

omega... dylemat...
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Opel Omega City Strona Główna -> Drobiazgi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mt-01
Gość






PostWysłany: Śro 20:13, 19 Paź 2005    Temat postu: omega... dylemat...

Witam
mam omege z końca 95r
i odwieczny problem... jak naprawić centrala żeby zamykał z pilota
bo nie działa hehe
No i druga sprawa:
jaką instalke gazową założyć
czy zwykłą czy sekwencje
mam silnik 2.0 16V 136KM
Z góry tnx za pomoc
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz
Gość






PostWysłany: Śro 20:15, 19 Paź 2005    Temat postu: Odp

No to co do centrala to jeżeli baterie są dobre to wystarczy tylko nastrojić pilot poprzez:
-Wejście do samochodu i zamknięcie drzwi
-Włożenie kluczyka do stacyjki i przekręcenio go na tryb II
-W ciągu dziesięciu sekund od wbicia trybu drógiego trzeba wcisnąć na pilocie przycisk do zamykania. Co objawi się zaryglowaniem zamków i odryglowaniem

Teraz sprawa gazu.
Ja jak bym montował to jedynie sekwencje bo jedynie wtedy auto chodzi bez różnicy gaz - benzyna ale wada sekwencji jest taka, że co kilka lat trzeba robić bardzo kosztowny przegląd (w cenie się nie bardzo orientuje ale wiem, że jest wysoka)
A ja mam dokładnie taki sam motor i nie montuje wcale gazu ponieważ silnik z instalacją gazową szybciej się zużywa.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mt-01
Gość






PostWysłany: Śro 20:16, 19 Paź 2005    Temat postu: odp

musze naprawić stacyjke i dopiero sprawdze tego pilota
mam nadzieję że zadziała
LPG jestem zmuszony zamontowac ponieważ zjada mnie benzyna
a jeżdże dużo więc zwróci mi sie szybko

a jak myślisz czy wycięcie katalizatota i wstawienie strumienicy da jakieś odczuwalne zmiany ??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz
Gość






PostWysłany: Śro 20:17, 19 Paź 2005    Temat postu: Odp

Mechanikiem nie jestem ale myśle, że zadużo to nie da
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mt-01
Gość






PostWysłany: Śro 20:18, 19 Paź 2005    Temat postu: Odp

no ja też tak myśle...
ale strasznie gaśnie mi auto na biegu jałowym na postoju (w niemczech tak nie było) myśle że to od naszego super extra paliwa
podobno tak się nie dzieje na gazie chyba dlatego ze ma większą liczbę oktanową i wyższą tem spalania.

co do centrala to nic się nie zmieniło
Twoja rada nie zadziałała niestety
nie wiem co może być tego przyczyną
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz
Gość






PostWysłany: Śro 20:19, 19 Paź 2005    Temat postu: Odp

Problemy z gasnieciem auta to silnik krokowy on jest odpowiedzialny za niskie obroty, wiem bo sam go wymienialem kosztuje okolo 450 zl wzwyz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rzadki
Gość






PostWysłany: Śro 20:23, 19 Paź 2005    Temat postu: Odp

tego,który napisał że gaz niszczy silnik chyba czadzi,a instalacje polecam zwykła,sekwencyjna jest bardzo droga,założona przez dobrego gazownika działa bez zarzutu.Nie jestem gazownikiem mam Calibre 2.0 8V z instalacją gazową i wszystkim polecam gaz do samochodów a samochody niszczy brak miłości do nich. Chętnie odpowiem na różne sprawy jak potrafie,będę czasami odwiedzał tą stronę.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poivre
Gość






PostWysłany: Śro 20:24, 19 Paź 2005    Temat postu: Odp

Mam taką samą Omegę jak ten na początku. Założyłem miesiąc temu gaz. Auto chodzi lepiej na gazie niż na benzynie, aczkolwiek nie do kończ dobrze.
PRoblemy z obrotami na jałowym biego mam identyczne.
Podejrzewają sondę Lambda, ale słyszę że silniczek krokowy też może być przyczyną. Więc nie wiem teraz na co obstawiać bo w sumie wyjdzie zmienić i jedno i drugie.
A może wiecie ile kosztuje nowa sonda Lambda?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szyszka
Gość






PostWysłany: Śro 20:25, 19 Paź 2005    Temat postu: Re: omega... dylemat...

mt-01 napisał:
Witam
mam omege z końca 95r
i odwieczny problem... jak naprawić centrala żeby zamykał z pilota
bo nie działa hehe
No i druga sprawa:
jaką instalke gazową założyć
czy zwykłą czy sekwencje
mam silnik 2.0 16V 136KM
Z góry tnx za pomoc


Mam Omegę o takim samym silniku i od kilku miesięcy jeżdżę na gazie. Jest to zwykła instalacja gazowa. Długo się rozglądałem zanim ją założyłem ale nie żałuję. Autko spisuje się dobrze praktycznie nie czuję różnicy. Nie miałem też jak do tej pory żadnych problemów z gazem. Nie wiem czy na sekwencyjnej byłoby lepiej ale napewno byłoby drożej.
Pozdrowienia
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lubudubu27
Odwiedzający



Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelin

PostWysłany: Czw 21:21, 20 Paź 2005    Temat postu:

Z instalacją gazową nie jest tak łatwo, jest kilka rodzaji komputera stosowanego w silnikach Omegi 20.16v szanująca sie stacja sprawdza najpierw jaki jest zamontowany komputer (niektóre wyposażone są w "Sagemy" w których po pewnym czasie szwankuje komp i niechce jeżdzić ani na gazie ani na benzynie wtedy potrzebny jest reset) i potem mówi jaką instalację gazową można założyć tańszą czy droższą w stacjach gorszych dowiesz się że niema problemu instalacja zwykła może być bez sprawdzania komputera, bowiem montaż zwykłej instalacji jest mniej pracochłonny koszt osprzętu jest dużo tańszy niż w sekwencyjnym a więc można zarobić więcej. Co do strumienicy fajna sprawa śmiało tylko tłumiki już tak długo nie pochodzą

Ps.Jechałem z Wrocławia do Warszawy omegą B 20.16v inst.gaz Sequent24 śrenio 140-180 km/h wierzcie lub nie 11.5 l/100km koszt instalacji średnio 3500 pln


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lubudubu27 dnia Śro 11:03, 02 Lis 2005, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Odwiedzający



Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie/podkarpacie

PostWysłany: Śro 0:34, 02 Lis 2005    Temat postu:

Ja w swojej Omedze (2,5 V6) również mam założoną zwykłą instalkę z komputerem. Na początku kląłem, że nie załozyłem sekwencji, miałem problem z wolnymi obrotami, czesto trafiały się strzały... Ale po dokładnych i cierpliwych regulacjach co raz przerywanych jazdami próbnymi udało się bardzo dobrze to wszystko zestroić. Strzały zniknęły, wolne obroty w porządku. Mogę mieć jedynie zastrzeżenia co do wchodzenia z wolnych obrotów na wyższe po dłuższym postoju np. na światłach - odbywa się to nieco wolniej niż na benzynie. Jednak ten problem to już trudniej rozwiązać - w grę wchodzi zbyt duży kolektor dolotowy, w związku z czym gaz od regulatora (silnika krokowego gazu) ma do przebycia dość długą drogę... Ogólnie - dobrzy fachowcy powinni z dobrym skutkiem założyć zwykłą instalkę do w/w silników...
Co do centrala... Zrób tak jak radzi Łukasz, tylko z tą różnicą, że wciśnij przycisk na pilocie w przeciągu 10s od włączenia stacyjki (a nie po 10 sekundach Wink), bo wtedy cental jest w trybie programowania.
Pozdrawiam!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
Gość






PostWysłany: Wto 17:47, 15 Lis 2005    Temat postu: omega...dylemat

Witam
Co do instalacji gazowej to sa różne wersje, jedni uważaja ze tylko sekwencja, inni ze na zwykłej tez pochodzi
Ja tez za tym sie duzo najezdzilem zanim zalozylem (2.0 16V) - ZWYKLĄ i uważam że jezeli gość zakładający zna sie na rzeczy tzn. zakłada instalacje do dużych pojemności to wie na czym to polega i napewno omesia bedzie chodzić na zwykłej, nie polecam fachowców wsadzających gaz do tico lub cinkusia bo te autka maja troszke mniejsze wymagania co do własciwej regulacji gazu

Pozdro [/b]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANTEK
Gość






PostWysłany: Czw 19:35, 17 Lis 2005    Temat postu:

tylko pamietaj , ze masz kolektor plastikowy i nieraz sie moze zdazyc ze bedzie wybucg gazy do kolektora co spowoduje uszkodzenie przeplywomierze i koszt nowego to ok. 800 wiec dolozysz juz do ceny gazu 800 zeta . lepiej jednak zalozyc sekwencje dla lepszych osiagow i bezpieczenestwa silnika Wink

pzdr
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Admin
Administrator



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:02, 19 Lis 2005    Temat postu: Racja

Też myślę, że sekwencja to najlepszy sposub mimo iż kosztowny ale bezpieczny dla silnika. Stawiam na sekwencje!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jannick
Gość






PostWysłany: Śro 16:30, 23 Lis 2005    Temat postu:

siemano
Uwielbiam ten temat. Moja Omcia 2.0 16v ma zwykła instalkę (II gen.) i wszystko jest OK. Padają inne rzeczy - zawieszenie itp., a sinlnik i okolice póki co - tfu, tfu... - są OK.
Omę kupiliśmy w czerwcu, zagazowana była w lipcu 2002r. Reduktor i zawór - Lovatto, wielozawór i zawór tank. - Tomasetto.
Starzy fachowcy powiadają, że autko musi się oswoić z gazem i dostosować. Trza mu dać trochę czasu.
Wedle moich obserwacji najważniejszą sprawą jest nie spieszyć się i dobrze poszukać jakiegoś poleconego, zaufanego i sprawdzonego gazownika.
Z przepływomierzem za 800zł to bzdura. Też o mały włos na to się nie załapałem. Potem zapodałem temat na forum i dostałem podpowiedź - na Allegro nówka zamiennik = 250zł. Chodzi super (i nie tylko u mnie). Szkopuł w tym, że do naszych Omesiów tylko Simens podchodzi, a własnie ten zamiennik jest na bazie Simensa.
Co do strzałów - wystarczy pamiętać aby co kilka tysięcy wymienić świece i będzie OK.
Ponoć gorzej z ukł. wydech. Ja już zmieniłem na nówkę zamiennik = 380zł z robotą. Zobaczymy. Ale padanie wydechu przy gazie to norama. przy każdej instalacji.
Co do spadających lub świrujących obrotów - u mnie winę ponosil silniczek krokowy. Przeczyszczony chodzi OK - obr. 700-800.
Do gazu trza przywyknąć. Np. nam się teraz gorzej jeździ na benie. A jak trzeba to i można jako takie kopnięcie wydobyć. No, chyba że masz zacięcie rajdowe, to se odpuść gaz w ogóle.
Na trasie mi pali 9-11l gazu. Policz sobie.
A sekwencja? Nie wiem, bo nie mam. Wiem, że stanowczo droższa w instalacji i w utrzymaniu.
Powodzenia i rozsądnego wyboru!
J.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Opel Omega City Strona Główna -> Drobiazgi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin